آجر نسوز

آجر نسوز


مزایای آجر نسوز

 

آجر نما نسوز دارای مزایا و ویژگی های بسیاری است که با توجه به این مزایا، مورد استقبال بسیاری از معماران ساختمان و طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. این آجر همانطور که از نامش پیداست به آجری اطلاق می شود که برای تهیه و تولید آن نیاز به دمای بالا به مدت دو تا سه روز دارد. در واقع آجر نما به آجری گفته می شود که در نمای بیرونی و ظاهری ساختمان استفاده می شود.

این مدل از آجرها در واقع بسیار جدید و مدرن هستند و امروزه در ساخت و ساز مورد استقبال سازندگان قرار گرفته است. در واقع برخی بر این باورند که این مدل از آجرها در دسته بهترین و با کیفیت ترین آجرها قرار می گیرند، مصالح اصلی و مهم این نوع آجر از نوع خاک رس نسوز و خاک چینی مخصوص می باشد.

در مورد ساختار این نوع خاک باید بگوییم که بسیار متراکم و منسجم است. برای تهیه آجر نما مناسب و با کیفیت باید از دمای 1800 درجه سانتیگراد استفاده کرد تا آجر کاملا نسوز و بادوام شود. این آجرها تنوع رنگ زیادی دارند و به دمای کوره مربوط می شوند. مواد تشکیل دهنده و پایه این آجرها کانی های خاص و پوسته های معدنی است.

استفاده از این مواد باعث تولید آجر نسوز و مستحکم می شود. یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی های این مواد این است که باید قابلیت های فیزیکی و شیمیایی خود را داشته باشند. کاملا حفظ شود تا آجر نسوز با بالاترین کیفیت تولید شود. در تولید این آجرها، مواد در چند روز در دمای بسیار بالایی قرار می گیرند تا در نهایت آجر مورد نظر کارشناسان آماده شود. در صورت نیاز به هر گونه آجر و نمای ساختمان می توانید با ما تماس بگیرید.

 

آجر نما نسوز
آجر نما نسوز

آجر نما نسوز

معرفی فواید آجر نسوز

 

از نظر ظاهری بسیار زیبا و مدرن هستند و زیبایی خود را برای مدت طولانی حفظ می کنند.

استحکام و مقاومت بسیار بالا در برابر گرما، آتش و تغییرات آب و هوایی

مقاومت بالا در برابر یخبندان و سرما

عایق صوتی مناسب و جلوگیری از هدر رفتن انرژی

آجر نسوز نما دارای طیف رنگی وسیعی است

دارای رنگ طبیعی و قابلیت حفظ رنگ در گرما و سرما

مقاوم در برابر سفید شدن، شوره سر و تغییر رنگ

تنوع در ابعاد و اندازه

مقاومت در برابر سایش بالا

مقاومت در برابر ضربه بالا

جذب آب در آجرهای نسوز کاملاً کم است

سازگاری با محیط زیست

وزن و حجم کمی دارد

بدون نیاز به نگهدارنده

نصب راحت و آسان

سازگاری با طراحی و هنر ایرانی

تنوع بسیار بالا

ارسال راحت و آسان

امکان استفاده از آجر شکسته

عدم استفاده و نیاز به ابزار گران قیمت و خاص

 

آجر نسوز

 

 

نحوه نصب انواع آجر نما

 

برای نصب و چسباندن آجرهای نسوز 2 روش وجود دارد که یکی از راه ها استفاده از چسب های مناسب و مخصوص این کار است، روش بعدی که برای چسباندن آجر نسوز استفاده می شود استفاده از ملات و صحافی است. اکثر متخصصان از ملات استفاده می کنند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا چسبندگی و استحکام بیشتری برای نگه داشتن آجر نسوز دارد.

 

آجر نسوز

 

برای نصب آجر نسوز بهتر است از رنگ های متنوع استفاده کنید و همچنین طرح و نقش داشته باشید تا کار را مطابق با آن انجام دهید. زیرا اگر بهترین و با کیفیت ترین آجر نما را خریداری کنید اما طرح و نقش و نگار مناسبی در نصب آن نداشته باشید، زیبایی خود را نشان نمی دهد.

و آنچنان که باید خوب و زیبا به نظر نمی رسد اما باید این را هم بگوییم که در دو نوع آجر نما نسوز آجر کامپوزیت اصفهان و کامپوزیت شاموت به دلیل وجود تلرانس های رنگی زیبا و متنوعی که در زمان و مرحله تولید، کار نصاب آسان است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

وبلاگ آجر سفال

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
0
چطور می توانیم کمک کنیم؟x