آجر نسوز

راهنمای جامع خرید آجر نسوز

آجر نما نسوز

نمای آجر نسوز

راهنمای خرید آجر نسوز نما

در این مقاله آجر اصفهان قصد داریم در مورد آجرهای نسوز که امروزه در حال ساخت هستند صحبت کنیم. توضیح اینکه هم در نمای بیرونی و هم در دکوراسیون داخلی و داخلی کاربرد زیادی دارد. استفاده از این نوع آجر در صنعت ساختمان بسیار مورد توجه معماران و مهندسان قرار گرفته است.

دلیل توجه و مصرف زیاد این آجر در ساختمان سازی را می توان موارد زیر دانست. این آجرها به دلیل پخت و آماده سازی در دمای بالا از استحکام بالایی برخوردارند. تنوع رنگ در آجر نسوز بسیار زیاد است و طیف وسیعی از رنگ را شامل می شود.

یکی دیگر از مزایای این آجرها این است که در برابر رطوبت، گرما و سرما مقاوم هستند. خاکی که این آجر از آن ساخته می شود خاک نسوز و چینی است که پایه اصلی این آجرها می باشد. این آجرها برای دکوراسیون داخلی و نمای داخلی نیز کاربرد فراوانی دارند. این نوع آجر نوعی آجر است که وزن کمتری نسبت به سایرین دارد. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از مصالح دیگر، استفاده از این نوع آجر کاهش یافته است. اما هنوز هم بسیاری از معماران و طراحان از این نوع آجر استفاده می کنند.

تهیه و ساخت این نوع آجر قوانین و شرایطی دارد که باید رعایت شود.

ساخت و ساز

باید به گونه ای باشد که آجر در برابر گرما و سرما، رطوبت و آب مقاومت بالایی داشته باشد. مزیت و ویژگی دیگر این نوع آجر این است که در اندازه ها، ابعاد و رنگ های متنوع تولید می شود. آجر نسوز با شرایط اقلیمی و آب و هوایی متنوع ایران بسیار سازگار است. از همه مهمتر قیمت این آجرها نسبت به سایر مصالح ساختمانی مناسبتر بوده و نصب راحت تری دارد.

معرفی انواع آجر نسوز

انواع آجرها بر اساس خاکی که با آن آجرها را ساخته اند تقسیم می شوند. در واقع باید بگوییم که آجرهای نسوز شامل دو دسته می شوند اما 5 نوع خاک وجود دارد.

آجر نما قرمز شیل

به دلیل از بین رفتن خاک رس کشاورزی از خاک شیل به جای خاک رس برای آجر نما استفاده می کنند. رنگ آجر نما شیل معمولا به رنگ قرمز است. شیل نوعی سنگ رسوبی است که از رسوب گذاری خاک های دانه ریز تشکیل شده است. معمولا شیل در مناطقی که حرکت آب آهسته باشد، تشکیل می‌شود. دلیل آن هم رسوب گذاری بهتر آب در این مناطق است.

آجر نما قرمز شیل

مزایا و فواید استفاده از آجرنما شیل در ساختمان ها

مطالعات و تحقیقات در زمینه انواع مصالح ساختمانی، بخصوص انواع آجرنما شیل نشان داده اند که آجرنما شیل دارای مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا، مقاومت، دوام و پایداری عالی در برابر فشار و ضربه، مقاومت حرارتی خوب و رفع رطوبت می باشند. هنگامی که ملات ساختمانی در آجرنما شیل به کار می رود، ملات ها وارد حفره های آجرها می شوند و پس از سخت شدن، موجب افزایش استحکام بنا می گردند.

مزیت های مهم استفاده از آجرنما شیل در ساختمان را می توان به صورت زیر فهرست نمود:

مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا:

انواع آجرنما شیل به واسطه خواص خاک رس و ترکیبات معدنی شیل، به خوبی در برابر مواد شیمیایی، اسیدها، بازها، رطوبت، گرما و سرمای شدید و منجمد شدن پایدار است. کیفیت، رنگ و ترکیب اصلی این آجرها در اثر گازهای خورنده یا آلاینده های محیطی، تغییر پیدا نمی کند.

ثبات رنگ و عدم ایجاد شوره روی سطح آجرنما شیل:

آجرنما شیل، رطوبت را داخل بافت خود نگه نمی دارد و سریع آن را به خارج دفع می کند، از این لحاظ هرگز دچار شوره زدگی نمی شود؛ رنگ اصلی آجرنما شیل در اثر تابش نور خورشید، امواج ماورای بنفش، تغییر نمی کند و بنابراین باعث حفظ زیبایی ظاهری نمای ساختمان خواهد شد. آجرنما شیل، نوعی مصالح ساختمانی است که برای نمای ساختمان ها، ویلاها و معابر استفاده می شود.

آجر نما زرد رسی

آجرنمای زرد، برای استفاده در انواع نمای ساختمان ها مناسب می باشد، و در هر شرایط آب و هوایی مقاوم است؛ با توجه به رنگ زرد این آجر، برای خلق نماهای یک‌دست و ترکیبی، بسیار زیبا و کاربردی می باشد.آجر نما پلاک زرد از انواع آجر نما در گروه آجر های پلاکی یا دوغابی یا 3 سانتی قرار دارد .

در طراحی آجر نما پلاک زرد از تکنولوژی نانو جهت افزایش استحکام استفاده شده است. بسته به درجه حرارت و نوع خاک تولیدی آجر نما پلاکی زرد این محصول را می توان در یک طیف رنگی از زرد پررنگ تا زرد رو به سفید تهیه نمود.

آجر نما زرد رسی

آجر نما گلبهی

پایه اصلی تولید این نوع آجر نما، از ترکیب خاک شیل، سنگ شیل و خاک رس است. این ترکیب با فرآیند مورد نظر تبدیل به آجر نما گلبهی ترکیبی می‌شود. این نوع محصول به دلیل ترکیب چند نوع خاک و میزان مصرف کم و یا زیاد از هر نوع خاک از تنوع رنگ زیادی برخوردار است و به همین دلیل مورد استقبال بسیار زیادی است.

ابعاد

آجرنما گلبهی ترکیبی در این ابعاد عرضه می‌گردد (کلیه ابعاد به سانتیمتر است):

۲۰*۴۰ – ۲۰*۵ – ۲۲*۵٫۵ – ۲۶*۶٫۵ – ۳۱*۷ – ۳۳*۸ – ۲۰*۲۰

 

آجر نما گلبهیآجر کف فرشی

اگر در حال ساخت و یا بازسازی خانه و یا ویلا و یا تغییر دکوراسیون داخلی خود هستید پیشنهاد می کنیم حتما از آجر کف فرشی استفاده کنید چرا که به جذابیت خانه چندین برابر اضافه می کند. خیلی از خانم ها برای دکوراسیون داخلی منزل وسواس زیادی دارند و همیشه به دنبال بهترین ها هستند. این افراد همیشه استفاده از این محصول را جزو گزینه های مهم برای جذابیت دکوراسیون خود می دانند و حتما از این گزینه استفاده می کنند .

آجر کف فرشی

 

برای کف فرش می توان از مصالح متنوعی در طراحی داخلی استفاده کرد.  سنگ، موزاییک، آسفالت، پارکت، سرامیک، آجر و… از جمله مصالح پرکاربردی هستند که در کف فرش ساختمان استفاده می شوند . آجر کف فرش هم از جمله مصالح پر استفاده در ساختمان است که پس از طی مراحل زیادی مانند شکل گیری، خشک کردن خشت و پخت در دمای بالا فرآوری می شود و سپس مورد استفاده قرار می گیرد .

ویژگی های اجر کف فرشی

پایداری رنگ برای آجر کف فرش اهمیت زیادی دارد . هم چنین این نوع آجر در سبک های بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد تا الگوهای متنوع و متفاوتی را در اختیار طراحان قرار دهد . همچنین انواع اجر کف فرش را می توان از نظر مقاومت در برابر اسید و باز و میزان عایق بودن نسبت به سرما، گرما و صدا و هم چنین از لحاظ مقاومت در برابر آتش تعریف و طبقه بندی کرد.

محصولات این نوع در کاربری های مختلف از جمله پیاده روها، بناهای تاریخی، باغها، ویلاها، پشت بامها، رستورانهای سنتی و…  استفاده شده است. شرکت آجر سفال اصفهان آماده ی ارائه ی بهترین انواع اجر کف است که تحت ضوابط استاندارهای داخلی بوده و مورد تایید مشتریانش قرار دارد.

آجر نما عراقی

آجر نما عراقی، که در گذشته بنا به درخواست کشور عراق تولید می شده به آجر عراقی یا آجر صادراتی مشهور شده است.  از این آجر برای ساخت دیوارهای سوله و باغ با سه طرف نما و همچنین جهت ساخت و نما کردن دیوارهای بیرونی و داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این آجر موجب صرفه جویی در زمان و مصالح مصرفی می شود. از انواع این آجرها می توان به  آجر لفتون عراقی و آجر عراقی اصفهان اشاره کرد واین نوع آجر در ۲سایز ۷*۱۱* ۲۳و ۷*۱۰*۲۲ ارائه میشود و دارای ۱۰سوراخ می باشد.

 

آجر نما عراقی

آجر نسوز

آجر نسوز شاموت

در واقع باید بگوییم شاموت نوعی خاک است که از معادن طبس استخراج می شود. این خاک از مرغوب ترین و بهترین نوع خاک محسوب می شود. در سال های اخیر این مدل از آجرها در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما به دلیل حمل و نقل از طبس به جاهای دیگر و همچنین پخت بالا، قیمت بالاتری نسبت به سایر آجرها دارد.

آجر نسوز سفید

برای تولید آجرهای نسوز نمای سفید از خاک نسوز و خاک سنگ استفاده می شود. پس این نوع آجر ترکیبی از این دو نوع خاک است. و به همین دلیل وقتی در دست می گیرید خاصیت سنگ و آجر را دارد. این آجر در 5 رنگ تولید شده و در بازار به فروش می رسد.

آجر نسوز قهوه ای مشکی

ایرانی ها علاقه زیادی به استفاده از رنگ های تیره در نمای بیرونی و داخلی خانه خود ندارند. شهرداری ها نیز مانعی برای استفاده از این رنگ ها هستند. پس نتیجه می گیریم که استفاده از آجرهای نسوز مشکی و قهوه ای در کشور ما بسیار کم است.

مزایای استفاده از این نوع آجر

آنها بسیار زیبا و چشمگیر هستند

مقاومت بالا در برابر سرما، رطوبت، یخبندان

مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و حرارت بالا

عایق مناسب برای عایق سازی انرژی و صدا

طیف رنگی وسیع

آجر نسوز دارای رنگ طبیعی و ثبات رنگ است

در سایزهای مختلف تولید می شود

مقاومت در برابر سایش و عمر طولانی

متنوع است و الگوی آن بافت متفاوتی دارد

جذب آب بسیار کم

نصب آسان

بدون نیاز به ابزار و امکانات خاص و گران قیمت

سبک و سبک وزن

سازگار با شرایط آب و هوایی

نصب آجر نسوز

برای نصب آجر نسوز از دو ماده چسب و ملات استفاده می شود. وجود طیف وسیع رنگ و همچنین اجرای الگوهای متنوع باعث شده است که استفاده از این آجرها زیبایی منحصر به فردی داشته باشد. اگر از بهترین و گران ترین آجرها استفاده می کنید اما طرح و نقش مناسبی ندارید. در نهایت کار شما زیبا نخواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

وبلاگ آجر سفال

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
0
چطور می توانیم کمک کنیم؟x