آجر تیغه سفالی

آجر تیغه سفالی


معیار تشخیص آجر تیغه سفالی خوب

 

باید در هنگام انتخاب دقت شود تا رنگ بلوک‌های سفالی یكنواخت و سطح آن بدون ترک باشد، گوشه‌های بلوك كاملاً قائم باشند و با توجه به وجود بلوک‌های سفال در ابعاد مختلف ، باید ابعاد واقعی بلوك مورد نیاز توسط فروشنده مشخص شود تا قیمت آن  دقیق مشخص شود.

آجر تیغه سفالی دارای سایزهای مختلفی می باشد اما متداولترین سایز آجر سفال آن 20*20*10 و 20*20*15 و 20*20*7 است.

. همچنین با توجه به اینكه هزینه حمل معمولاً چشمگیر است باید ظرفیت كامیون‌های مختلف نیز در هنگام سفارش در نظر گرفته شود. برای انتخاب قیمت باید تعداد بلوک‌های تیغه در متر مربع برآورد گردد و قیمت هر متر مربع ملاک مقایسه قرار گیرد. همچنین لازم به ذکر است که بعضی کارخانه ها به علت کیفیت پایین دستگاههای تولیدکننده یا مواد بدون کیفیت ضخامت تیغه‌های آن را بیشتر در نظر می‌گیرند که باعثزیاد شدن وزن می‌گردد.

نحوه محاسبه و فرمول تعداد آجر سفال به طور کلی برای هر سایز آجر تیغه سفالی و یا آجر تیغه سفالی، میتوان طبق این معادله ای که در زیر آورده شده است محاسبه نمود:

ضخامت دیوار × ارتفاع × طول = حجم دیوار

حجم دیوار × 0.8 = حجم آجر

(حجم یک آجر یا سفال) / (حجم آجر ) = تعداد آجر یا سفال

این فرمول و محاسبات نوشته شده در این قسمت به صورت تخمین و تقریبی بوده و میتوان از این محاسبات برای برآورد تعداد انواع آجر سفال , بلوک و تیغه سفالی سقفی و دیواری و همچنین انواع آجر نما , اجر لفتون و…. هم استفاده نمود.

ویژگی آجر تیغه سفالی

آجر تیغه سفالی، یک مصالح ساختمانی هوشمند میباشد،ولی فقط به دلیل کاهش وزن سازه و سود مالی استفاده از آن (ارزان بودن)، استفاده می‌شود. بیشتر سازندگان تجربی فقط نگران بهینه کردن هزینه های ساخت و ساز هستند و خوب می‌دانند که استفاده از این آجر در این زمانه ، یک سرمایه گذاری مناسب است. از نظر فنی، آجرهای سفال، سبک، بادوام و قابل دسترس هستند و عایق صوتی و حرارتی خوبی است. به دلیل قسمت توخالی این آجر، گرمای داخل ساختمان در ماه‌های گرم سال کاهش می‌یابد و نهایتا منجر به خنک‌سازی فضای داخل می‌شود.

این آجرهای سفال باعث کاهش وزن کلی ساختمان و همچنین ضخامت دیوارها نیز می‌شوند. مهم این است که اولا، فضای بیشتری را در دخل بنا فراهم می نماید(به دلیل ضخامت کم) ثانیا باعث افزایش طول عمر ساختمان می‌شود. اگر قصد ساختن بنایی در آب و هوایی مرطوب یا خشک را دارید، باید بدانید آجر سفال قابل استفاده در هر نوع آب و هوا نیز میباشد همچنین می‌تواند به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شود، چون کلا آجر اصفهان به شکل طبیعی از خاک رس ساخته می‌شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

وبلاگ آجر سفال

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
0
چطور می توانیم کمک کنیم؟x