قیمت آجر نما

قیمت آجر نما و عوامل تاثیرگذار بر آن

معمولا در 6 ماهه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین بازسازی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی بیشترین فروش مصالح ساختمانی به ثبت می رسد. بنابراین بررسی قیمت آجر نما به عنوان عنصر اصلی هر ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آجر نما

مواد اولیه تولید آجر نما

روش های تولید و کنترل کیفی آجر نما

نوع بسته بندی محصول

هزینه سوخت کوره

حقوق کارگران

البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که به طور موقت بر قیمت آجر نما در زمان های مختلف تاثیر می گذارد. اما این عوامل اصلی ترین هستند.

قیمت آجر نما

مواد اولیه تولید آجر نما

برای تولید انواع آجر نما به خاک و مصالح متنوعی نیاز است. آجر نما در رنگ ها و بافت های مختلف تولید می شود. تهیه مصالح بدون ناخالصی و از بهترین معادن کشور باعث افزایش کیفیت و طبیعتاً افزایش قیمت آجر نما می شود.

روش های تولید و کنترل کیفیت

در مراحل تولید آجر نما از دستگاه های متعددی استفاده می شود. هرچه این دستگاه ها به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند فرآیند تولید دقیق و حساس تر بوده و محصول آجرنما با کیفیتی خواهد بود. از طرفی هزینه های نگهداری این دستگاه ها بسیار بالاست. به همین دلیل تولید با تکنولوژی روز و کنترل کیفی مکانیزه محصولات دومین عامل افزایش قیمت آجر نما می باشد.

نوع بسته بندی آجر نما

ارسال محصولات با امنیت کامل احترام به حقوق مصرف کننده است. محصولاتی که به بهترین شکل بسته بندی می شوند از گرد و غبار، باران و حرکت ناشی از انتقال محافظت می شوند. در کارخانجات آجر نما از روش های مختلفی برای بسته بندی محصولات استفاده می شود. که شامل :

فله

تسمه کشی

شیرینگ و کارتن

شیرینگ محصولات

آجر نما در کارتن

در حال حاضر بهترین روش شیرینگ با کارتن است. علاوه بر عوامل فوق، افزایش دستمزد کارگران و هزینه بسیار بالای سوخت، باعث افزایش چشمگیر قیمت آجر نما می شود. برای خرید نمای آجری و دریافت قیمت آجر نما در کارخانه آجر سفال اصفهان با کارشناسان فروش در دفتر مرکزی کارخانه واقع در اصفهان تماس حاصل فرمایید.

قیمت آجر نما

راهنمای خرید آجر نما

تنوع، دوام بالا و قیمت آجر نما، آن را به یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در دنیا تبدیل کرده است. اما برای حفظ دوام و زیبایی ساختمان و جلوگیری از هزینه های گزاف تعمیرات باید در خرید آجر نما از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. بنابراین توصیه می شود ابتدا راهنمای خرید آجر نما را مطالعه کنید تا با شاخص های کیفی آن آشنا شوید و خرید بهترین آجر نما را تجربه کنید.

راهنمای خرید آجر نما شامل بررسی اقلام با کیفیت آجر نما می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

مقاومت فشار Compressive Strength

اولین و مهمترین مورد بررسی مقاومت آجر نما در برابر فشار است که توسط دستگاه خرد کن بررسی می شود. در این آزمایش 5 آجر نما به صورت تصادفی انتخاب شده است. و تحت فشار دستگاه هستند. سپس 5 آجر نما دیگر تست می شود. در نهایت مقاومت فشار متوسط ​​آنها ثبت می شود. آجرهای نما که با مواد اولیه غنی تولید می شوند مقاومت فشار بالایی خواهند داشت.

شوره زنی Efflorescence

اگر مواد اولیه آجر نما دارای مواد قلیایی باشد، آجر نما پس از مدتی شوره می زند و نمای ساختمان بسیار بد می شود. بنابراین قبل از خرید آجر نما باید از کیفیت مواد اولیه آجر نما نیز مطمئن شوید.

آجر نما را به مدت 24 ساعت در آب قرار دهید. سپس اگر سطح آجر نما با یک لایه سفید یا خاکستری پوشانده شد. نشان دهنده وجود قلیاها در مواد خام است. اگر این مقدار بیش از 25 درصد سطح آجر بود، آجر نما از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است.

عایق رطوبت و آب Water Absorption test

میزان جذب رطوبت و آب توسط آجر نما یکی از مهمترین عوامل کیفیت آجر نما می باشد. ابتدا آجر نما در حالت خشک وزن می شود. سپس آن را به مدت 24 ساعت در آب قرار می دهند. تفاوت وزن آجر خشک با آجر تر، میزان جذب آب آجر نما است که به صورت درصدی از وزن کل آجر بیان می شود. اگر این رقم به زیر 20 درصد برسد، مشخص می شود که آجر نما مقدار کمی جذب آب دارد و از نوع آجر نما با کیفیت محسوب می شود.

قیمت آجر نما

ابعاد آجر نما

انواع آجر نما که با دستگاه های تمام اتوماتیک تولید می شوند. ابعاد کاملاً یکنواختی دارند و اجرای این نمونه از نمای آجری در ساختمان منظره ای چشم نواز ایجاد خواهد کرد. برای تست ابعاد نمای آجری 20 آجر نما را در یک ردیف کامل قرار دهید. برای تعیین تحمل اندازه آنها.

مقاومت در برابر ضربه Impact

آجر نما را از ارتفاع 1 متری رها کنید، آجر با کیفیت هرگز نمی شکند.

سختی آجر نما Hardness

سطح آجر نما را با ابزار نوک تیز مانند کلید خراش دهید. اگر آجر نما از کیفیت لازم برخوردار باشد هیچ اثری ایجاد نمی شود.

تست صدا در آجر نما

اگر آجرها آسیب نبینند دو آجر را محکم به هم بکوبید و اگر صدای ضربه آنها مانند ضربه فلز بود این نمونه آجر با کیفیت است.

ساختار

اکنون نوبت به آزمایش ساختار داخلی آجر می رسد. یک آجر شکسته که در داخل آن هیچ شکاف و سوراخی وجود ندارد، نشان دهنده کیفیت خوب اجر نما است.

خرید آجر نما از مراکز معتبری مانند کارخانه آجر سفال اصفهان تضمین کننده کیفیت آجر نما خواهد بود. مجموعه آجر اصفهان جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان انواع آجر نما پس از کنترل کیفی مکانیزه وارد مرحله بسته بندی و ارسال می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

وبلاگ آجر سفال

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
0
چطور می توانیم کمک کنیم؟x