نماد سایت قیمت آجر سفال امروز کارخانه اصفهان ✔️ آجر سفال اصفهان

انواع آجر جدید برای دیوار

انواع آجر

انواع آجر جدید برای دیوار

انواع آجر سفال جدید برای دیوار چند نوع است؟

آجر سفال سه نوع است: آجر سفال درجه یک آجر سفال درجه دو آجر سفال درجه سه

 

سالهاست که بشر از انواع بلوک و آجر برای ساخت سرپناهی برای خود استفاده می کند. انواع آجر جزء جدایی ناپذیر از ساختمان سازی بشر به حساب می آید که طی سال ها تولید آن به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرده است.

 

انواع آجر جدید برای دیوار

 

در شیوه های نوین ساخت مصالح ساختمانی، سعی شده است که ایرادات گذشته برخی از مصالح که در برخی مناطق ایجاد شده است رفع گردد تا علاوه بر بالا بردن بهره وری و کارکرد مصالح ساختمانی در هزینه های مصرف کنندگان عزیز صرفه جویی شود. از این محصول بسیار پرکاربرد شما می توانید چه در سفت کاری ساختمان و چه در نازک کاری استفاده نمائید.

 

انواع آجر از نظر کنترل کیفیت آجر

 

آجر درجه یک

محصولات تولید شده با این درجه کیفی به طبع از مقاومت بسیار بالایی یعنی برابر با kg/cm2 2280 -22450 برخوردار است. در ترکیب اولیه آن از ترکیبات ارگانیک بدون ناخالصی و یا سنگریزه استفاده می شود. این محصول ابعاد استاندارد داشته و در دمای مناسب به خوبی پخته شده است.

لذا بافت استانداردی دارد و درصد جذب آب آن متناسب است، بر همین اساس شوره زدگی و یا خوردگی آجر در این سطح کیفیت بسیار کمتر می باشد. برای شناخت آن در هنگام ضربه صدایی شبیه به سرامیک دارد.

آجر درجه دو

ابعاد این آجرها استاندارد است اما ممکن است زمان پخت آن دقیق نبوده و بر همین اساس درصد جذب آب در آن بسیار عالی نباشد. مقاومت فشاری آن از kg/cm2 175-154 متفاوت است. از این محصول در سازه هایی با طول عمر حداکثر ۱۵ سال استفاده میشود.

آجر درجه سه

در سایز و ابعاد اندکی تفاوت داشته باشند. بخاطرعدم زمان مناسب برای پخت بافت یکدستی نداشته و درصد جذب آب آن برابر با ۱۵درصد می باشد. مقاومت فشاری آن برابر با kg/cm2 140-105 است، همچنین این نوع آجر را می توانید از صدای بمی که به هنگام ضربه تولید می کند بشناسید.

 

انواع آجر جدید برای دیوار

مقایسه انواع آجر

 

در حالت کلی جنس این محصولات در انواع سفالی، نسوز، لعاب دار، آهکی و شکل آنها در انواع آجر سوراخ دار، متخلخل، توپر و یا توخالی، لعاب دار، آجر مهندسی و معمولی تقسیم بندی میگردد. همچنین به لحاظ شیوه ساخت به صورت کلی به سه شیوه سنتی، ماشینی و یا تمام اتوماتیک انجام می شود.

آجر جوش :  به شدت مقاومت بالایی برای ساخت تونل دارد. ساخت این محصول در دمای بالای هزار درجه صورت می گیرد که همین عامل از سست شدن و شکست آجر جلوگیری می کند و به همان نسبت مقاومت فشاری آن را افزایش می دهد.

نانو آجر:  با استفاده از مواد نانو تولید و روانه بازار می گردد دیگر مشکلات آسیب خوردن ناشی از مجاورت با رطوبت و آب باران را ندارد. با توجه به کارکرد بالا و کیفیت خوب آن قیمت آجر نانو مناسب می باشد.

آجر دکوراتیو :  محصولی نوین در ایجاد فضاهای کلاسیک در سازه

در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته می شود که افراد با اجرای آن به نوعی آرامش و تسلی خاطر از بافت سنتی گذشته را به محل سکونت و یا دفتر کار خود می آورند.

آجر نسوز : مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد، علاوه بر آن که در برابر نور آفتاب، رطوبت و خراشیدگی هم بسیار مقاوم است و می توان گفت طول عمر بالایی دارد. یکی از عمده کاربردهای این محصول در ساخت شومینه، باربیکیو و منقل های توکار می باشد که به لحاظ دکوراتیوی نیز از ارزش خوبی بهره بردار است..

آجر نما : اغلب به رنگ کرم و یا قرمز آن را در نمای اکثر ساختمان ها مشاهده کرده اید. این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش و گرما و همچنین در برابر رطوبت و آب و هوای مرطوب مقاومت داشته و طی مدت کوتاهی دچار شوره زدگی نخواهد شد. قیمت آجر نسوز به نسبت کارایی و زیبایی که به محیط اطراف می بخشد مقرون بصرفه می باشد.

آجر ماسه آهکی : برای پی ریزی و ساخت فونداسیون ساختمان، استفاده می شود. از مزایای آجر ماسه آهکی ظرفیت و استحکام بالای این محصول است. همچنین ابعاد مناسب و یکنواختی در این محصول باعث افزایش بهره وری آن و کاهش پرتی محصول شده است ضمن آنکه نقش موثری در عدم نفوذ گرما و سرما به منزل خواهد شد.

 

انواع آجر سنتی

 

آجر قزاقی :  سابقه ساخت آن به زمان ساسانیان برمیگردد. ساخت آن به شیوه سنتی و در رنگ های گلبهی، پوسته پیازی و قرمز به بازار عرضه می شود. استفاده از این نوع آجر در ساخت و ساز زیبایی چشم نوازی به سازه می بخشد.

آجر فشاری :  با استفاده از نیروی دست افراد اقدام به خشت زنی کرده سپس در کوره آجرپزی حرارت می دهند. این شیوه ی سنتی از ساخت موجب مقاومت فشاری محصول می شود و آن را برای استفاده در بنای طاق ضربی، دیوارهای باربر و تیغه های جداکننده مناسب می کند.

آجر لفتون:  اولین انتخاب هر کسی برای تیغه چینی می باشد. زیرا این نوع از آجرها معمولا دارای ۸ یا ۱۰ سوراخ بر روی سطح خود دارد که با استفاده از ترکیب خاک رس، تولید می گردد. میزان سختی آن بسیار بالا می باشد چرا که در هنگام ساخت با عبور ملات سیمانی از بین این سوراخ ها بافت بسیار محکمی تشکیل می گردد.

info@ajoresfhan.ir
031 اصفهان اصفهان منطقه صنعتی دولت آباد
دوشنبه, سه‌شنبه, چهارشنبه, پنج‌شنبه, جمعه, شنبه, یکشنبه08:00 – 22:00
009809135435464
009809135145464

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
خروج از نسخه موبایل