آجر سفال

آجر سفال چیست؟

كي اولين آجر، مورد استفاده واقع شد؟

اگر شما بخواهید بادوام ترين ماده اي كه بشر ساخته است نام ببريد،ان آجر خواهد بود چرا که آجر از گرانيت و سنگ آهك و حتي آهن نیز بيشتر عمر مي كند. آجر يك وسيله ساختماني جديد است و اکنون در همه جاي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد. اما درواقع، تاريخچه آجر حتي قديمي تر از تاريخ تمدن بشر است!

بابلي ها و مصري ها حداقل ۳۰۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح آجر را ساخته استفاده میکردند. بعضي حفارها براین باورند كه آجر حتي قبل از اين تاريخ هم به كار رفته است. در زمان هاي اوليه آجر به صورت خام ساخته مي شده.اما  معمولاً آجر را از خاك رس يا سنگ رس كه دردرجه حرارت زياد پخته مي شود درست مي كنند.

 

تاریخچه

 

خشت و آجر از گذشته هاي بسيار دور مونساني صبور براي مردمان اين مرز و بوم هستند و خاطره روز هاي تلخ و شيرين را در خود دارند . کمتر کسي را ميتوان سراغ داشت که از بوي عطر خشت در کوچه هاي باران خورده به وجد نيايد …

چرا که هنوز چندان از خاطره روز هايي که فرش حياط هر بعدازظهر تابستان آب پاشي ميشد تا اهالي خانه را براي نوشيدن چاي عصر گرد هم آورد . دور نشده ايم هر چند صنعت آهن و شيشه ما را واداشته است .تا بر اين همسفر تاريخي مان بي مهري روا داريم هنوز ميل طبيعيمان تکيه بر ديوار آجري است.

 

ویژگی آجر سفال

 

آجر سفال، یکی از مصالح ساختمانی هوشمند می باشد،ولی فقط به دلیل کاهش وزن سازه و سود مالی استفاده از آن (ارزان بودن)، استفاده می‌شود. بیشتر سازندگان تجربی فقط نگران بهینه کردن هزینه های ساخت و ساز هستند و خوب می‌دانند که استفاده از این در این زمانه ، یک سرمایه گذاری مناسب است.

از نظر فنی، آجرهای سفال، سبک، بادوام و قابل دسترس هستند و عایق صوتی و حرارتی خوبی است. به دلیل قسمت توخالی، گرمای داخل ساختمان در ماه‌های گرم سال کاهش می‌یابد و نهایتا منجر به خنک‌سازی فضای داخل می‌شود.

این آجرهای سفال باعث کاهش وزن کلی ساختمان و همچنین ضخامت دیوارها نیز می‌شوند. مهم این است که اولا، فضای بیشتری را در دخل بنا فراهم می نماید(به دلیل ضخامت کم) ثانیا باعث افزایش طول عمر ساختمان می‌شود. اگر قصد ساختن بنایی در آب و هوایی مرطوب یا خشک را دارید، باید بدانید آجر سفال قابل استفاده در هر نوع آب و هوا نیز میباشد همچنین می‌تواند به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شود، چون  کلا به شکل طبیعی از خاک رس ساخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت آجر سفال، با کارخانه آجر سفال اصفهان تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

وبلاگ آجر سفال

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
0
چطور می توانیم کمک کنیم؟x